Social media adverteren met Meta Advantage+

Social media adverteren met Meta Advantage+

Facebook Meta Advantage

Met de lancering van Meta Advantage zet Meta een grote stap richting het AI-tijdperk. Met Meta Advantage wordt het mogelijk om gehele campagnes (of delen daarvan) geautomatiseerd op te zetten. Benieuwd naar de laatste ontwikkelingen van Meta Advantage+ in 2024 en hoe je dit in je voordeel laat werken voor je online business? Lees dan snel verder.

Wat is Meta Advantage+?

Meta Advantage stelt bedrijven in staat hun campagnes en voornamelijk de optimalisatie hiervan te automatiseren op basis van AI. Dit omvat zowel de doelgroepen, plaatsing als visuele content. Wanneer je als adverteerder binnen het advertentiebeheer van Meta komt, zie je op het eerste gezicht dat er niet veel is veranderd. Zodra je een campagne doelstelling krijgt, heb je nu de keuze om te kiezen tussen Advantage+ of een handmatige opzet.

AI vs de oude vertrouwde advertentiemethode

Het kiezen van de juiste doelgroepen

Met de oude vertrouwde advertentiemethode kon je duidelijk aangeven wie je wilde bereiken: waren dit mensen die al eerder je website hebben bezocht, of wilde je juist nieuwe potentiële klanten aantrekken? Waar je voorheen uren bezig kon zijn met het kiezen van de juiste doelgroep voor je campagne, kiest Meta Advantage zelf zijn focus op basis van data en het algoritme. Hierbij laat je Meta volledig zelf leren wie jouw klant is, of geef je Meta enkele suggesties. Goed om te weten is dat je bij de Advantage functie nog steeds strakke regels kunt meegeven. Heb je bijvoorbeeld een alcoholmerk, dan kan je duidelijk aangeven dat je advertentie expliciet alleen getoond mag worden aan iedereen boven de 18. En als je bedrijf alleen regionaal actief is, dan kan je hier een specifiek gebied voor aangeven waar je advertentie wordt getoond.

Wie wint?

Als je een account hebt dat al meer dan 50k heeft gedraaid, dan heeft Meta genoeg data en zal de nieuwe functie het winnen. Maar als je advertentieaccount nog niet veel data heeft, of als je diverse campagnes draait voor verschillende bedrijven of projecten, dan raad ik je aan eerst nog verder te gaan met handmatige campagnes. Pas wanneer Meta duidelijk genoeg weet wie jouw bedrijf is, kan hij je optimaal helpen.

Het optimaliseren van content

Bij handmatige opzet van je advertentie kun je ervoor kiezen om je content A/B te testen of een dynamische campagne op te zetten om zo je content te optimaliseren. Bij een dynamische campagne geef je Meta verschillende afbeeldingen, video’s, koppen en beschrijvende teksten om te testen wat het beste werkt. Datgene wat het beste presteert, wordt het meest getoond. Bij social media adverteren middels de Advantage+ methode wordt je advertentie op basis van AI getest en geoptimaliseerd. Zo worden er diverse combinaties gemaakt, afgestemd op de specifieke doelgroep. Hoewel Advantage+ in Nederland nog niet de functie biedt om afbeeldingen te maken, biedt het wel meer mogelijkheden om de beelden te verbeteren.

Wie wint er?

ier is geen twijfel over mogelijk. Waar bij handmatige (dynamische) advertenties nog vaak te snel wordt geoordeeld over de juiste content combinatie, wordt met Advantage+ non-stop gemonitord, specifiek afgestemd op elke specifieke doelgroep. AI bespaart je enorm veel tijd doordat je niet telkens weer A/B hoeft te testen. Het bedenken van de juiste content, krachtige scroll-stoppers en de creativiteit blijven wel bij de marketeer liggen. Maar dit is iets waar wij jou zeker graag mee helpen als marketingbureau. 😉

Conclusie over Advantage+

Het blijft van belang goed om te gaan met het campagnebudget en niet blindelings op AI te vertrouwen. Desondanks zorgt Meta Advantage+ ervoor dat we tijd besparen en nog functioneler kunnen werken. Wij zien in onze advertentieresultaten dat de AI functies daadwerkelijk een positieve groei veroorzaken in de campagnes.

Social media adverteren uitbesteden?

Het winstgevend adverteren op social media blijft een belangrijk marketingmiddel voor het bereiken van je bedrijfsdoelstellingen. Wil jij meer leads, klanten en omzet? Neem dan vrijblijvend contact op met onze experts voor een strategiegesprek. Ontdek hoe wij met behulp van Meta Advantage+ in combinatie met onze expertise jouw bedrijf gegarandeerd kunnen laten groeien.

Hi, mijn naam is Daniel, marketingexpert en eigenaar van Tempo Marketing. Graag deel ik met jou al mijn kennis omtrent online marketing! Klaar om jouw bedrijf te laten groeien?

Kennismaken?

Tijdens het gratis en vrijblijvende strategiegesprek kijken wij samen hoe we jouw marketingbudget zo effectief mogelijk kunnen inzetten.